Naar Egypte met Corendon

Sinds gisteren ben ik terug van Egypte. Omdat ik terug aan het bloggen ben geslagen, wil ik natuurlijk ook mijn tripje onder de loep geven en jullie enkele must do’s aanbevelen. Voor mij was het trouwens de eerste keer Egypte. Ik kan het niet vergelijken met een andere reis naar Egypte, of een andere streek in Egypte. Ik moet toegeven dat Egypte hoog op mijn bucket list stond. Ik hou van de vroege geschiedenis, en Egypte heeft zoveel mooie en magische verhalen. Maar bon, laten we beginnen bij het begin. Vertrekken deden we vanuit Maastricht. Héérlijk. Sinds ik terug in Diest woon, is dat écht maar een dik halfuurtje rijden. Je hebt geen file om naar daar te rijden, maar ook geen file wanneer je moet aanschuiven voor de check-in of border control. Ik hou absoluut niet van wachten en heb stiekem ook geen geduld, dus was dat ook eventjes een meevaller. Als klant van Corendon parkeer je daar ook trouwens gratis. Ik moest laatst in Brussel meer dan 100 euro neerleggen voor de parking, dat scheelde nu ook weer wat.

De vlucht duurde een kleine vijf uren én ging zo vlot. Het was een vroege ochtendvlucht, dus heb wat slaap kunnen inhalen. Als ik wakker werd, vroegen de stewards van Corendon heel vriendelijk of ik nog wat wou eten of drinken. Een chipske om de dag mee te starten: check! Eens aangekomen stond een superlieve gids ons op te wachten. Achmed was zijn naam. Wat een lieve man. Hij praat vloeiend Nederlands en begeleidde ons haar het hotel. Sentido Palm Royale Soma Bay heeft vijf sterren en was onze slaapplaats van dienst. Vier nachtjes, vijf dagen Hurghada= here we coooome.

Snel uitpakken én met onze groep het hotel verkennen. Een toffe strandbar was onze eerste stop, waarna we een kleine wandeling maakten: een fitness, wellness, massage salon, kids hall, de leuke Johnny’s Bar en een heerlijk strand. Daar keken we trouwens onze eerste sunset. Ongelooflijk mooi. De lucht werd roze en deed me effe een kippenvel-momentje hebben. Ik wist toen dat die reis écht top ging worden. De sfeer zat lekker en na een kleine apero, gingen we dineren in het buffetrestaurant. Met mijn allergieën hebben alle chefs zoveel rekening gehouden. Ze legden me alles tot in de puntjes uit. Het eten was verzorgd en je had bijzonder veel keuze: van verse pizza, tot typische Egyptische gerechten, tot verse salades en een heel uitgebreid dessertenassortiment.

Lekker slapen en klaar voor de eerste volledige dag. We gingen de boot op, samen met gids Achmed, op zoek naar dolfijnen. Die boottocht was heerlijk. Lekker genieten in de zon, babbelen met elkaar en relaxen in een moment van rust. Achmed voorzag ook een verse lunch met heerlijke oriëntaalse gerechten plus ook verse visgerechten waaronder calamaris en gamba’s. Een dikke vette aanrader. Daar kwamen de wilde dolfijnen. Ik heb het niet gedurfd, omdat ik nog nooit heb gedoken. Mijn lieve groepsgenoten gingen wel het water in: snorkelen om te eindigen zwemmend naar de wilde dolfijnen. In mijn highlights in Instagram kan je daarvan trouwens hele leuke beelden vinden. De dag sloten we af met een etentje in het hotel. We kozen voor het Libanees restaurant en kregen lekkere gerechtjes waaronder moussaka, verse kofte en pitabrood met hummus. Vond ikzelf één van de lekkerste adresjes van deze reis. Het personeel en de service was ook écht subliem.

Na een kort nachtje, gingen we de bus op richting de luchthaven. De binnenvlucht naar Caïro stond op het programma. Caïro was een stad waar ik iets meer bang voor had, vanwege de opstanden en aanslagen. Daar was bij aankomst gelukkig niets van te merken.

Wat je zeker moet doen wanneer je in Caïro bent:

• het museum van Toetanchamon (nationaal museum)
  • rondslenteren door de souk (oude markt)
  • de Pyramides van Gizeh bezoeken (zo’n bucket list gevoel – moet je écht doen, is de max!)
  • de Sfinx in Gizeh (foto mét onze groep kan je onderaan vinden, in de foto gallerij)
  • dineren op de Nijl (er zijn enkele restaurants gelegen op de Nijl – unieke locatie)
  • lekker afsluiten in het Hard Rock café van Caïro

De terugvlucht verliep vlot en eens aangekomen in Sentido Palm Royale in Hurghada, ging ik voor een lekker slaapje. De dag nadien hebben we gewoon wat geluierd in de zon, wat foto’s genomen en in de avond naar Hurghada stad getrokken. Daar is de marina echt heel leuk om te vertoeven. We hadden de ideale apero in Friends en een diner in het bekende visresto Starfish. Ons laatste avondje sloten we af met een glaasje en de volgende ochtend was het alweer tijd om te vertrekken richting Maastricht. Aangekomen in Maastricht ging alles super vlot; gratis parking, de koffers die er snel waren én geen lange wachtrij om uit te rijden. Op een dik halfuurtje was ik thuis en kon ik beginnen terugblikken op een fantastische reis. Want dat was het ook écht!

Wil je zelf boeken via Corendon? Doe het dan zeker deze week! Je hebt namelijk van vrijdag tem maandag 50 euro korting op alle reizen.

Je kan ons hotel via deze link vinden. De website van Corendon kan je via deze link vinden.

Dan rest er mij alleen nog Corendon te bedanken voor de heerlijke samenwerking. Het was écht oprecht een fantastische reis met alleen maar pluspunten. Ook een dikke merci aan Jo van Sound of C. Hij doet écht knap werk!

Vanaf nu terug meer blogs via Just Yentl. Er was heel wat vraag achter en ik ga nu eindelijk de tijd nemen om wat meer te bloggen. Mijn boek is klaar, dus mijn schrijven op de blog kan weer helemaal van start gaan. Tot snel!

Kijk onderaan ook nog even naar mijn foto’s om een kleine impressie te krijgen van mijn momentjes in Egypte.